Polecamy serię książek „Budować rodzinę” wydawnictwa Apostolicum wydanych we współpracy z Akademią Familijną. Dotychczas ukazały się: |
|
José Luis Aberásturi y Martinez
Wychowywać sumienie
Ilu rodziców się zastanawia, czy ich dziecko wyrasta na dobrego człowieka, czy nie schodzi na złą drogę? A jeśli tak, to czy myślą o tym, kiedy ma ono 5-6 lat, czy dopiero gdy skończy lat 20 i gdy stwierdzają, że nie przejmuje się wcale tym, co od nich słyszy? Czy byłoby tak samo, gdyby od samego początku troszczyli się o te sprawy?
|
|
![]() |
Fernando Corominas
Wychowywać dziś
Ta książka jest fundamentem całej serii „Budować rodzinę”. Ma na celu pomoc rodzicom i wychowawcom w edukacji dzieci. Opisuje znaczenie okresów sensytywnych i działań instynktownych. Chociaż odnosi się do nowoczesnych teorii pedagogicznych, jest to bardzo praktyczna pomoc w wychowaniu.
|
![]() |
Blanca Jordán de Urríes
Twoje dziecko między 1 a 3 rokiem życia
Autorka od wielu lat udziela rad w dziale porad wychowawczych popularnego pisma hiszpańskiego dla kobiet „Telva”. Zawodową znajomość świata dzieci łączy z osobistym doświadczeniem: sama jest matką dwóch córek. Książka podpowiada jak poradzić sobie z wyzwaniami pedagogicznymi w pierwszych latach życia dziecka, gdy zależy ono tylko całkowicie od rodziców. Jak kształtować w nim cechy charakteru, które będą miały zasadniczy wpływ na całe jego życie. Jest tu mnóstwo praktycznych rad przeplatanych anegdotami z życia młodych rodzin.
|
![]() |
Manoli Manso, Blanca Jordán de Urríes, 4 i 5 rok w życiu dziecka, z punktu widzenia wychowania, to wspaniały i bardzo ważny etap. Można już z dzieckiem rozmawiać na różne tematy, i co najistotniejsze, porozumieć się. Wtedy w jego świadomości zakorzenia się wiele idei, które utrwalają się na całe życie. Na podstawie badań naukowych i wieloletniej praktyki powstała ta książka. Ma ona pomóc lepiej wychowywać cztero- lub pięciolatka.
|
|
Blanca Jordán de Urríes
Twój syn w wieku 6-7 lat
Książka ta stanowi prostą i praktyczną pomoc dla rodziców i wychowawców w kształtowaniu chłopców w wieku 6-7 lat. Przedstawia podstawowe zasady przygotowania dobrego projektu wychowawczego. W sposób przyjazny i pełen przykładów z codziennego życia książka dotyka wszystkich środowisk, w których porusza się chłopiec w tym wieku: jego domu, rodzeństwa, szkoły, rodziny, przyjaciół. W lekkim, gawędziarskim stylu, autorka przekazuje swoją szeroką znajomość zagadnień pedagogiki wynikającą zarówno ze studiów, jak i z własnego doświadczenia.
|
Maria Teresa Galiana, Amparo Gonzales Jako rodzice dbajmy o to, aby nasza córka była naprawdę szczęśliwa, dlatego kształtujmy jej wolę, uczmy ją dokonywania właściwych wyborów, pomagajmy w rozwiązywaniu jej „małych problemów”, a w dorosłym życiu będzie osobą odpowiedzialną i wolną. Ta książka, w której wykorzystuje się współczesne teorie pedagogiczne, może być użyteczna zarówno dla nas, jak i dla nauczycieli, wychowawców, doradców rodzinnych.
|
|
![]() |
Teresa Artola Gonzaléz
Zwyczajne problemy dzieci w wieku 6-12 lat
Książka ma pomóc rodzicom i innym osobom pracującym z dziećmi w wieku 6-12 lat. Została pomyślana jako praktyczny poradnik. Poruszane są w niej problemy, z którymi stykają się rodzice i wychowawcy dzieci w tym wieku. Większość z tych problemów można wykryć zanim jeszcze staną się dużymi problemami: to przede wszystkim kwestia zapobiegania i działania w odpowiednim czasie. Dlatego autorka podkreśla tak bardzo znaczenie zapobiegania w wychowywaniu. Jednocześnie zaprasza czytelników do tworzenia planów działania, dzięki którym będą mogli zastosować w praktyce to, co przeczytali w książce.
|
![]() |
Gerardo Castillo
Twoje dziecko w okresie dorastania
Okres dorastania z wszystkimi trudnościami wychowawczymi, jakie ze sobą niesie, jest koniecznym etapem na drodze ku dojrzałości. Dlatego też książka ta ma pomóc rodzicom w odkryciu prawdziwego sensu dorastania i ułatwić im właściwe wykorzystanie nowych możliwości swoich dzieci w tym wieku. Autor przypomina, że za ich buntem i krytyczną postawą kryje się pragnienie myślenia i działania na własną rękę, a za szukaniem oparcia u kolegów - odkrycie wartości przyjaźni.
|
![]() |
Alfonso Aguilô
Wychowywać uczucia
Czy iloraz inteligencji jest jedynym wyznacznikiem sukcesu w życiu? Autor książki „Wychowywać uczucia" twierdzi, że nie. Równie ważnym, a może nawet ważniejszym wyznacznikiem jest troska o wychowanie i ukształtowanie uczuć. One to sprawiają, że człowiek jest w stanie skutecznie radzić sobie w relacjach z innymi, bo to właśnie nasze relacje najbardziej określają treść codziennego życia. Książka ta jest doskonałym przewodnikiem na drodze wychowywania uczuć.
|
![]() |
Juan José Javaloyes
Wychowywać do miłości
Trudny temat wychowania podjęty z wielką fachowością i odwagą stawiania czoła sprawom trudnym, autor ujmuje w bardzo kompaktowy sposób. Nie wchodząc w teorię wychowania proponuje rodzicom podręcznik, który pomaga zrozumieć proces wychowania dziecka od chwili narodzin do osiągnięcia dojrzałości. Praktyczne narzędzia podane w tekście pozwalają od razu skupić się na rzeczach najważniejszych. Wszystko to ujęte w perspektywie rozwoju osoby ludzkiej, jako całości oraz odniesienia do wartości chrześcijańskich stanowi wyśmienitą pomoc dla młodych, jak i starszych już rodziców.
|
|
Jose Antonio Alcazar, Fernando Corominas
Wychowywać do wartości
Książka ta mówi o kształtowaniu cnót w rodzinie: o tym, jak nauczyć dzieci żyć z godnością, by mogły być szczęśliwe. Wychowując do wartości, staramy się kształtować w nich te nawyki, które pozwolą im dobrze postępować w każdych okolicznościach, kierować się wolną wolą. Rozwijanie cnót ma na celu formowanie osób, które odkrywając sens i cel swojego życia, mają osobisty projekt życiowy, dojrzałość i ideały.
|
![]() |
Eusebio Ferrer Hortet Wymagać żeby wychowywać Wymagać, żeby wychowaç to książka, w której rodzic mówi do innych rodziców. Doświadczenie przeważa tu nad teorią. Napisana w formie refleksji, analizy znanych pojęć, książka ta nie ma bynajmniej sztywnej formy podręcznika. Czytelnik szybko angażuje się w to, co czyta, i odkrywa coś, co od dawna było dla niego jasne, ale czego starał się unikać: konieczność wymagania. W wychowaniu niezbędna jest współpraca obu stron, wychowawcy i wychowanka, a żeby ją osiągnąć, potrzeba wysiłku. |
|
Polecamy także:
Znajdź nas
Polityka prywatności